Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Śliwicach

NABÓR NA STANOWISKO: OPIEKUN W DZIENNYM DOMU POBYTU

Utworzono dnia 12.12.2025

OGŁOSZENIE KIEROWNIKA GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚLIWICACH O NABORZE NA STANOWISKO PRACY:
OPIEKUN W DZIENNYM DOMU POMOCY W ŚLIWICACH

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Śliwicach ogłasza nabór na stanowisko opiekuna w dziennym Domu Pomocy Społecznej w Śliwicach w związku
z realizacją projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie: FEKP.08.24 Usługi społeczne i zdrowotne, Nr naboru: FEKP.08.24-IZ.00-153/24, nr projektu: FEKP.08.24-IZ.00-0059/24.
 

Planowane rozpoczęcie pracy: od dnia 2 stycznia 2026 r.

Stanowisko i miejsce pracy: Opiekun w Dziennym Domu Pomocy w Śliwicach

                                                              89-530 Śliwice, ul. Dworcowa 68

I. Niezbędne wymagania od kandydatów:

  1. kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej

lub

doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, wolontariat lub osobiste wynikające
z pełnienia roli opiekuna faktycznego i odbyła minimum 80 h szkolenia z zakresu realizowanej usługi, w tym udzielania pierwszej pomocy lub pomocy przedmedycznej,

  1. nieposzlakowana opinia,
  2. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  3. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

II. Dodatkowe wymagania od kandydatów:

  1. doświadczenie zawodowe w pracy z osobami starszymi, chorymi lub niepełnosprawnymi,
  2. cechy niezbędne do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi tj.: empatia, życzliwość, cierpliwość, wyrozumiałość,
  3. komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
  4. dyspozycyjność, dokładność, systematyczność, rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań,
  5. obsługa komputera i urządzeń biurowych,
  6. prawo jazdy kat. B,

 

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. organizowanie bezpiecznego pobytu uczestników zajęć,
  2. sprawowanie codziennej opieki nad uczestnikami, organizacja i animacja czasu wolnego,
  3. dobór wyposażenia, materiałów zgodnie z potrzebami uczestników,
  4. rozpoznanie potrzeb socjalno-bytowych uczestników i współpraca z pracownikami socjalnymi w tym zakresie,
  5. prowadzenie dokumentacji m. in. dziennych list obecności,
  6. prowadzenie działań zmierzających do podtrzymania i rozwijania umiejętności samodzielnego życia i funkcjonowania,
  7. nawiązywanie współpracy z innymi jednostkami i instytucjami działającymi na rzecz osób starszych i środowiska lokalnego,
  8. pomoc i towarzyszenie podopiecznemu w codziennych czynnościach z zakresu samoobsługi
    i higieny osobistej,
  9. pomoc w i współdziałanie w organizowaniu imprez kulturalnych, wycieczek, wyjazdów, spotkań, warsztatów,
  10. pomoc w przygotowaniu spotkań okolicznościowych,
  11. dbanie o ład i porządek w Dziennym Domu Pomocy.

IV. Wymagane dokumenty:

  1. curriculum vitae (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  4. kserokopia świadectwa lub dyplomu potwierdzającego wykształcenie,
  5. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
  6. kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  7. oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie: o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności (czy nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe), o nieposzlakowanej opinii,
    o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie, niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji
  8. referencje (o ile kandydat takie posiada).

V. Warunki pracy:

  1. Wymiar czasu pracy, liczba etatów : pełny etat, 4 etaty
  2. Miejsce pracy: Dzienny Dom Pomocy w Śliwicach, Śliwice, ul. Dworcowa 68
  3. Godziny pracy: 7:30 – 15:30 lub 8:00 – 16:00,
  4. Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas trwania projektu
  5. Warunki pracy: stanowisko związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań na stanowisku, praca z osobami starszymi, niepełnosprawnymi.
  6. Termin podjęcia pracy: styczeń 2026 r.
  7. Wynagrodzenie zgodne z rozp. RM w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem Wynagradzania pracowników GOPS
  8. Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów.

Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Śliwicach, biuro nr 22  lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Śliwicach, ul. St. Sychowskiego 28, 89-530 Śliwice w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko opiekun w Dziennym Domu Pomocy” do dnia 18 grudnia 2025 r. do godz. 12.00.

VII. Inne informacje:

Złożone dokumenty będą rozpatrywane pod względem kompletności i spełnienia wymagań niezbędnych dla kandydata na w/w stanowisko. Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Śliwicach po powyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Osoby spełniające wymogi formalne zostaną powiadomione o terminie II etapu naboru
z terminem rozmowy kwalifikacyjnej.

VIII. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

IX. Informacje dodatkowe:

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Śliwicach zastrzega sobie, w każdym czasie, prawo zakończenia naboru lub odstąpienia od rozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyny.

X. Ochrona danych osobowych – klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej: RODO, przedstawiamy następujące informacje:

 

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Śliwicach
z siedzibą w Śliwicach (89-530) przy ul. ks. Sychowskiego 28, adres e-mail: gops@sliwice.pl, numer telefonu: 52 33-40-727, zwany dalej: "Administratorem".

 

Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych,  z  którym  możesz  się  skontaktować
w  sprawach  ochrony  swoich  danych  osobowych  pod  e-mailem:  iod.gops@sliwice.pl.

 

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia  procesu  rekrutacji na stanowisko, którego dotyczy oferta pracy.

 

 

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych są:

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w zakresie określonym w art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w zakresie określonym w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz art. 6 i art. 14 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
  • art. 9 ust. 2 lit. b RODO – w zakresie określonym w art. 13 ust. 2b ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych –  dotyczy osób, które chcą skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu (informacja o orzeczonym stopniu niepełnosprawności),
  • podanie danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie - art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie - art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

 

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty świadczące na rzecz administratora usługi pocztowe. Zgodnie   z   art.   15   ustawy   o   pracownikach   samorządowych   informacje o   wynikach   naboru   w   zakresie   imienia,   nazwiska oraz  miejscowości  zamieszkania  zostaną upublicznione na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w jednostce przez okres 3 miesięcy.

 

Państwa  dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

Państwa dane osobowe będą przechowywane:

  1. dokumenty aplikacyjne kandydata, który został wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do akt osobowych i będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł,
  2. dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani do dalszego etapu, i które zostały    umieszone    w    protokole z  przeprowadzonego  naboru, zostaną  zniszczone po  upływie  3  miesięcy  od zakończenia  procesu rekrutacyjnego, za wyjątkiem danych osobowych w  zakresie  imienia  i  nazwiska,  adresu  zamieszkania, stanowiska, na które kandydat aplikował oraz  informacji  o orzeczonym  stopniu niepełnosprawności, które będą przechowywane w dokumentacji związanej z   naborem   przez   okres   5   lat,
  3. dokumenty aplikacyjne   pozostałych  kandydatów  będą  wydane zainteresowanym w  terminie  do 3 miesięcy od rozstrzygnięcia naboru. Dokumenty nieodebrane będą niszczone.

 

Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w sytuacjach przewidzianych przepisami RODO, a co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne – także prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy iod.gops@sliwice.pl.

 

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Państwa dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.

 

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne. W ramach   procesów   rekrutacyjnych   oczekujemy   przekazywania    danych    osobowych    jedynie wymaganych przepisami prawa.

 

Administrator nie będzie stosował wobec Państwa zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Śliwicach

Anna Barczyk-Mews

Śliwice, 12 grudnia 2025 r.

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Dane kontaktowe

GOPS Śliwice

ul. ks. dra. St. Sychowskiego 28

89 - 530 Śliwice

tel. 52 33 40 727

e-mail: gops@sliwice.pl

https://sliwice.naszops.pl/kontakt

ePUAP:/GOPSSliwice/SkrytkaESP

 

Godziny otwarcia:

poniedziałek od 07:00 do 15:00
wtorek od 07:00 do 15:00
środa od 07:00 do 16:00

czwartek od 07:00 do 15:00
piątek od 07:00 do 14:00

 

Rachunek podstawowy:

57 8144 0005 2006 0063 7408 0001

 

Rachunek do obsługi wpłat

z funduszu alimentacyjnego:

03 8144 0005 2006 0063 7408 0003

 

Gmina Śliwice

Herb Gminy Śliwice

logo epuap

logo PCPR

logo Urzędu Pracy

baner portalu empatia
 

logo ROPS Toruń

logo Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej

 

 

 

 

Dziecięcy telefon zaufania

Ukraińska falga, u góry kolor niebieski, na dole kolor żółty